test

Ahad, 21 Februari 2010

Melayan "Selar" ciptaan Malaysiakini...

Sudah jadi satu kerja pula nak dijelaskan.
Apabila apa yang dikatakan oleh Tuan Guru  Hadi Awang, ditulis sebagai Selar oleh Malaysiakini.

Dalam kandungan berita, tiada langsung perkataan "selar", akan tetapi hanya tajuknya sahaja yang selar.

Ini bukan pertama kali Malaysiakini memanipulasikan Tajuk berita supaya lain daripada kandungan, sehingga perlunya penjelasan.

Baca penjelasan.


"Kedua, beliau bukan 'selar', tetapi tidak setuju terhadap campurtangan asing dalam sebuah negara berdaulat atas kaedah secara umum, iaitu atas prinsip hubungan luar dan diplomasi antarabangsa."


Moral:
Malaysiakini perlu dibaca sama kaedahnya dengan membaca Utusan, dimana tajuk tak boleh dipakai.

6 comments:

  1. bodoh dan bangang sebol ni.

    "selar" tu dimulakan oleh Bernama. Kemudian Utusan ikut.

    Malaysiakini cuma perbetulkan bahawa TGHH cuma kurang setuju bukan selar.

    BalasPadam
  2. Malaysiakini, Bernama perlu dibaca sama kaedahnya dengan membaca Utusan, dimana tajuk tak boleh dipakai.

    BalasPadam
  3. baca betul2 tajuk malaysiakini

    'Selar' MP Australia: Hadi beri penjelasan

    Perkataan selar itu dilatakkan di dalam pengikat kata. Bererti malaysiakini pun persoalkan oenggunaan istilah itu.

    perkara basic macamtu pun hasbullah tak faham, gi tanya fadhullah pit.

    BalasPadam
  4. Ala korang ni. Mana-mana media adalah alat propaganda. Malaysiakini pun alat propaganda kumpulan tertentu sama macam Utusan, Bernama. Sudah tentu Malaysiakini pun ada agenda tertentu. Harakahdaily pun alat propaganda.

    Benda basic macam tu pun korang tak paham. Nak maki Sebol pulak. Dah la guna nick 'Tanpa Nama'. Penakut.

    Pakdi
    http://pakdi.my

    BalasPadam
  5. Hmm ikan selar papan mmg sedap dibuat gulaii....
    hahaha

    BalasPadam
  6. Blog bila sauh dibongkar telah berpindah ke alamat baru seperti berikut:

    http://sauhdibongkar.blogspot.com/

    Pohon update link tuan. Terima kasih.

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit