test

Jumaat, 1 Januari 2010

Apa sebab Harga gula naik

Apa sebab Harga gula naik?

Siapa yang memutuskan supaya menggunakan polisi nilai matawang rendah?
Siapa lebih berkuasa? UMNO atau BNM?

5 comments:

  1. Lepas ni makan kuih letak gula melaka je la.. huhuhuhu

    BalasPadam
  2. 1)...harga gula kita adalah yang terendah bila dibandingkan dengan negara2 jiran, rantau Asia dan seluruh dunia...
    2)...naik harga gula dapat mengurangkan subsidi dan wang itu akan digunakan untuk 'pembangunan'
    3)...gula adalah bahaya...dengan menaikkan harga gula, rakyat akan kurang menggunakan gula yang bahaya ni termasuklah kanak-kanak yang akan kurang beli gula-gula maka kuranglah anak-anak kita yang bergigi rongak...

    kahkahkah

    " kalau asyik nak kurangkan dan cuba tarik balik subsidi aja kerjanya dan penghasilan negara cuma nak korek dari kantong rakyat saja, letak pemimpin pas derjah 6 kat kabinet pun dah cukup, murah sikit gaji "

    ikhlas dari
    rakyat yang cuma ada 1 hak undi

    BalasPadam
  3. antara peminat tok guru nik aziz....24 Mei 2010 2:05 PG

    mcm mana x naik harga gula...cuba kurang fikir balik pepatah melayu mengatakan.."mati semut kerana gula"..ini lah sebab kenapa gula naik harga...nampak x?..x nampak lagi?..x pe aku terangkan k..kalau dah kat dalam gula tu banyak semut mati dah tentu la pengilang gula kena buang dulu semut yg mati tu...x kan nak jual ngan semut2 sekali salah tu..sebb semut bukan barang makanan kawalan kan?..ingat senang ke nak buang semut dalam gula...tu yang tokeh gula upah org buang semut mati dalam gula tuh...kah..kah..kah..x kan tokey tu nak buat sendiri...




    aku nak komen pasal gula ni lebih2 aku x tau...sbb bukan kerja aku nak pikir pasal gula ni..aku pengguna yang aku tau aku nak gula ada..tu jer...so aku harap mana2 badan yang terlibat dengan kes gula cap PRAI ker cap apa2 ker...cepat la bertindak...janganlah anak sendiri minum air kosong anak jiran kita bagi minum air sirap limau ais..hahah btul x?...lu pikir la sendiri....

    BalasPadam
  4. sebab kerajaan nak undi dia kurang la 2 sbb naik harga sume barang ....dah 2 nak g tau rakyat ni bodo secara simbolik sbb dia malu nak cakap terang terang kang rakyat p kat jalan plak,,,,

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit