test

Khamis, 30 April 2009

Kenapa Abah Sibuk dengan Makanan?

Seorang anak bertanya kepada emaknya,

"Mak, Abah nak buka kedai makan kah?"
"Kenapa abah asyik sebut makanan?"
"Abah nak buka kedai makan kah?"

"Entahlah" jawap Fatimah.

Namun, Fatimah juga ingin tahu apakah benar suaminya akan membuka kedai makan?

Dia mendekati ruang tamu, untuk curi dengar perbualan suaminya itu, namun tidak berapa jelas.

kedengaran ....

"bla bla bla bihun, "
"bla bla bla beras , kopitiam"
"bla bla bla "bihun"
"bla bla Mee Segera ,  "Mi Celup" ," Telur Rebus."
"bla bla Tempoyak,"

Lalu Fatimah ke dapur semula untuk memberitahu anaknya,

"Abah kau cerita politik"
"Bukannya berniaga"

6 comments:

  1. kah kah kah...

    BalasPadam
  2. ha ha ha...tu je yg terkomen..
    :D

    BalasPadam
  3. aduhh, sedapnya topik perbincangan abah!!

    BalasPadam
  4. Aku pun nak tumpang gelak saja.

    Kah kah kah!

    BalasPadam
  5. Sedap ke politik dlm makanan nie, adik nak cuba gak la.....hehehe

    BalasPadam
  6. Kah..Kah..Kah..Lawak gile cerita ni..Gile pun tak lawak macam ni..

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit