test

Jumaat, 20 Mac 2009

Ali Rustam Mahu Dirinya Dipenjarakan?

Persoalan Ringkas Ali Rustam di Media masa ....


"kenapa Anwar Ibrahim boleh jadi ahli parlimen sedangkan dia masuk penjara enam tahun?
Itu jawab dulu. 
Mengapa Lim Guan Eng boleh jadi Ketua Menteri Pulau Pinang sedangkan dia dah masuk penjara dua tahun? 
Itu jawab dulu. 
Kalau ini dia boleh jawab saya akan jawab apa yang dia tanya kepada saya."


Persoalan Ali Rustam seolah-olahnya dia  buat-buat tidak tahu bahawa Anwar dan Lim Guan Eng telah pun menjalani hukuman diatas 'kesalahan' yang disabitkan ke atas mereka.

Dalam erti kata lain, dia mahu dirinya dipenjara dahulu, supaya dia boleh menjadi Ketua Menteri semula.

9 comments:

  1. bukit rambai7721 Mac 2009 12:06 PG

    Kami malu dapat KM yang selama ini PERASUAH.

    BalasPadam
  2. bukit rambai7721 Mac 2009 12:14 PG

    Aku terpikir nk balik melaka, tampal poster kat kete besau2 suruh PERASUAH letak jawatan. Aku nk keliling bandar dengan bangganya supaya org melaka sedau sikit. Melaka!!! tunggu aku balik!!!

    BalasPadam
  3. Tak sangka KM membuat kenyataan sebodoh itu.

    BalasPadam
  4. datuk ali, jangan biarkan melaka diperintah oleh seorang perasuah.. sila letak jawatan sebelum rakyat sendiri menyuruh datuk letak jawatan..

    BalasPadam
  5. Dia ingat dia kebal dari undang-undang.

    Rasuah dalam UMNO ketika pemilihan ni semua orang tahu cuma org buat tak tahu.

    Bila ada kes baru lah mengelabah haha

    BalasPadam
  6. hahaha..kelakar la mamat ni..perangai macam budak-budak...

    BalasPadam
  7. sengal punya ketua menteri... tapi kalau disiasat sepenuhnya.. memang tak boleh buat pemilihan langsung dalam UMNO nih.. hampir semua mengamalkan rasuah..

    BalasPadam
  8. loooo...hangpa bau tau ke yang Ali Rustam tu bodo ornagnya

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit