test

Khamis, 5 Februari 2009

Najib Leburkan Perak demi Ekonomi Malaysia?

Menteri Kewangan, Najib cuba lakukan langkah menyelamat ekonomi yg bijak iaitu cuba mendapatkan perak supaya matawang berasaskan perak (Dirham perak) dapat digunakan.

9 comments:

  1. entri paling pendek selame aku bace kat blog ni

    BalasPadam
  2. Jom jadi calon Parti Katak (PaTaK)

    http://parti-katak.blogspot.com/

    BalasPadam
  3. Salam,

    Saya juga tidak suka BN naik! Cuma satu yang saya tak suka pulak dengan PR sekarang kerana mengingkari TITAH SULTAN.

    Ya, Sultan bukanlah Tuhan, tetapi itulah simbol yang kita letakkan ketaatan, simbol kestabilan dan pemutus dalam menentukan kestabilan.

    Woi, Sultan Perak tu bukan calang-calang orang dalam perundangan negara, dia bekas Ketua Hakim Negara.

    Kalau Sultan pun kita dah tak hormat, kita hormat siapa? Diri sendiri pun kita dah tak hormat sebab PR sanggup menggadaikan maruah sendiri dan memukul canang bahawa melompat parti itu halal.

    Ahh, usahlah cakap pasal HAK RAKYAT sekarang ini, kerana semasa PR di atas, tak kisah pun pasal HAK RAKYAT.

    Masa Nasarudin masuk PKR, tak timbul pun soal HAK RAKYAT!

    Sebab itulah ALLAH HUKUM kalian. Itu pun tak sedar lagi!

    Nak main politik, mainlah dengan IKHLAS, TAWADUK DAN PENUH KEINSAFAN DAN TANGGUNGJAWAB.

    Apakah nilai keimanan dan ketaqwaan Tuan-tuan dalam PR?

    NIZAM MAT SAARI
    http://nizammatsaari.com/blog
    http://nizammatsaari.blogspot.com

    BalasPadam
  4. NIZAM MAT SAARI:

    Saudara ada blog, kenapa tak tulis perkara yang ditulis itu di blog saudara?

    Mengapa mesti cerita politik Negeri Perak dalam politik matawang perak?

    Kalau Najib benar-benar mahukan matawang perak, dia sudah cukup kuasa sebagai menteri kewangan. Tidak perlu tunggu dapat Negeri Perak baru nak guna matawang perak.

    BalasPadam
  5. Salam...
    Nizam Mat Saari,
    Saya setuju dengan pandangan saudara terhadap Sultan dan perangai orang PR yang mengarut tu... Entah siapa lagi yang mereka nak percaya pun tak tahulah... Saya rasa mereka pun sedia maklum background Sultan Azlan Shah tapi oleh kerana keegoan mereka mengatasi segalanya maka keputusan Sultan pun dianggap tak adil dan berpihak pada BN.

    BalasPadam
  6. Percayalah kepada Allah dan Rasul...itu sebaik2nya. Perhebatkanlah amal ibadah kita semua di saat2 begini..minta Allah berikan hidayah kepada pemimpin-pemimpin politik Malaysia agar kembali menjadi manusia biasa dan bukannya seekor katak. Amin.

    BalasPadam
  7. salam .....

    pada semua pembaca ....aku pun keliru dengan situai di perak ni...cuma kekadang terpikir BN ini macam dah ade perancangan licik bermula dengan adun bota lompat dan bekas MB Tajol Rosli letak jawatan dan diganti dengan TPM Najib....tiba2 je berlaku peralihan kuasa...nampak sangat TPM cuba memainkan peranan pengaruhi sultan.

    BalasPadam
  8. masalah derhaka kepada sultan saya rasa tak timbul sebab siapa yang memulakan permainan ini adakah PR @ BN.. . Nampak sangat BN tidak mahu kpd pembubaran Dun kerana takut kalah lagi...apo pun mereka guna cara yang tidak betul. lepas itu canagkan PR ingkar Sultan.

    BalasPadam
  9. Aku rasa UMNO memang parti yang tak boleh terima kenyataan, lihat sajalah di Kelantan bila mereka kalah apa yang mereka tak buat, berarak ke istana minta sultan turun takhta, kemudian cuba lantik sultan lain yang ditabalkan di padang bola saja, tak silap ada LIVE di rtm masa tu. Kelantan yang diperintah oleh muslim 100% diganggu, dikacau walhal kehendak rakyat menkehendakkan PAS memerintah tak jadi boneka pada mana-mana bangsa pun. Bantuan Ekonomi disekat selama PAS memerintah tapi mereka berdegar-degar melaungkan mempertahankan hak melayu islam,,yang terjadi sebaliknya orang Melayu di Penang dibiarkan sebelah mata.Tak pula ngata kerajaan gerakan itu ini....Tapi bila Perak mereka kata bermacam-macam la ni yang jadi MB kudeta pun bukan melayu juga...

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit