test

Selasa, 17 Februari 2009

Gambar Elizabeth Wong Berpelukan

Entah mengapa saya rasa cukup terharu melihat gambar Elizabeth Wong berpelukan dengan Puan Nuridah Salleh (kak nuri), Ketua Muslimat PAS .



sumber: siasah daily

42 comments:

  1. ala ahli PARTI AJARAN SESATT NI emonsional lak. Sokong amoi ipoh tu macam adik sendiri..muak gue tengok....Nuridah ni agaknya x kisah apa bende yg dia orang buat asalakn mereka menang undi. Kata UMNo itu ini tapi lihat lah sendiri gilanya pemimpin pAS dlm mempertahankan kuncu2nya walaupun iti salah di sisi Islam. LEPAS NI NIK AJIS TU KELUARLAH FATWA.......

    BalasPadam
  2. aiyo...gambar boleh diekplotasikan...
    macam berikut
    PAS MEMELUK LIBERALISM!
    PAS MENDUKUNG FAHAMAN BOGEL!
    DSB.

    BalasPadam
  3. bodohnyer puak umno ni. dia peluk pompuan, bukan cam big mama ko cium jantan. bodoh. bukannya amoi tu tarik dia masuk gereja, dari kelembutan islam la dpt menawan hati pemerhati islam. bukan macam ko puak umno, lembut sampai ke bilik tidur, last2 kena c4.
    ni gambar khas utk puak umno totok cam encik mohd kamal.
    http://img54.imageshack.us/img54/1176/paklahcp8.jpg

    BalasPadam
  4. Tanpanama:

    Walaupun gambar paklah peluk perempuan dilabel "Islam Hadhari", aku tak setuju perkara sebegitu dilabelkan dengan Islam walaupun dengan tambahan hadhari.

    BalasPadam
  5. PAS (terutama dewan muslimah) patut fikir sedalam2nya, sebelum buat keputusan. Dalam paparan berita utama 17/2, muslimah teguh berdiri di belakang Eli masa PC ada yg memegang kad bertulisan ' menceroboh hak individu adalah hina'
    lebih kurang camtu le ayatnya tapi yg nyata 'menceroboh hak individu..' ayat tu memang ada.
    persoalannya, gambar tak bermoral, bukan soal pencerobohan hak individu, adakah muslimah pun stuju dgn perlakuan seperti itu... membawa pulang seseorang yg tidak mempunyai hubungan yg sah.

    BalasPadam
  6. Auuum !

    Lo kok ada lagi rakyat negara ini mengikuti TV fitnag kok tolol bener ah

    BalasPadam
  7. wei, Eli tu bukan Muslim pun, so, tak perlu la nak kaitkan dengan Islam.. Soal tidak bermoral tu, gambar tu bukan dia sendiri yang tangkap. Orang lain yang tangkap.. Dia tak tahu pun.. Lain la kalau dia posing maut kat dalam gambar tu..

    Come on la.. Kalau aku ambil gambar korang tengah buat seks ngan bini or awek korang dan sebarkan kepada umum, boleh ke kalau aku nak label korang tidak bermoral? Tak boleh kan? Sama la gak cam kes Eli ni..

    BalasPadam
  8. islam ada ke haram perempuan islam peluk non muslim? kesian tengok setengah 'islam' kolot betul pemikiran!

    BalasPadam
  9. adakah islam sekarang membenarkan musuh memusuhi sesama islam. Sekiranya banyak cara blh digunakan untuk mengajak kearah kebaikan.

    2x5=10

    susah nak cari golongan yg blh tunjuk ciri2 islam yg sebenar2nya.. mengata orang, fitnah orang, semua dah jadi kebiasaan.. kalau yang diatas nya bagus yg dibawahnya blm tentu.. mcmtulah sebaliknya..

    2x5=10

    bila kita rasa kita betul , apa yg kita buat kita akan pertahankan.. padahal kita kena rujuk kitab Allah yang satu Al-Quran dan Sunnah dan hadis Rasul kita Nabi Muhammad S.A.W

    2x5=10

    yang haram tetap haram ...

    2x5=12 kalau

    kalau la kita tahu apa hukum bercakap kosong, mengumpat, bercakap benda tak bermanfaat, fitnah, dan lain2 mesti takda yg beri komen mcm2, dan mengata satu sama lain, dan memalukan imeg islam.


    yang haram

    nauzubillah... semoga kita sama2 mendapat rahmat dari allah, semoga yang kurang keimanan bertambah keimanannya dan yang rasa diri dah cukup ilmu didada blhla pertingkatkannya.

    amar makruf nahi mungkar...

    BalasPadam
  10. Ketahuila rakyat Malaysia ...... Apabila munafif berleluasa , kemungkaran di agungkan dan kebenaran di sembunyikan .........

    Akan tiba satu BALA dari ALLAH kepada kita . Jangan kita seronok sangat .

    Kemungkinan berlaku gempa dahsyat kepada kita dan banjir besar yg di sembunyikan kepada kita.

    sekadar memberi peringatan

    BalasPadam
  11. Dlm bab ni aku terpaksa setuju ngan kenyataan niz aziz...takda apa yang salah dengan Eli sebab bogel dlm rumah sendiri...dlm rumah sendiri boleh bukak aurat, lainlah kat terbongkang kat Parlimen...yang salah mamat yang amik gambar tulah bodoh..aku pun simpati dengan Eli...bukannya dia macam Chua Soi Lek yang buat demo kote kuat ketika masih kahwin...sudah tentu salah kalau ikut law ( extra marital affair )...tak leh kata apalah...bini dia pun rupa mcm tiang gol.... tapi bisalah orang melayu...bodoh! masih tak reti nak define something...bodoh!....

    Dah aku nak layan tengok video bluetooth awek melayu bodoh dlm mcm - mcm gaya kenikmatan dan pembogelan...ada ratusan ni...sapa nak?
    Sudahlah Umno Totok ,Hipokrit semua...

    Tak de dengor pulak sesapa nak bercerita pasal bekas menteri raba punggung pelayan...sudah hipokrit UmNo ToTok...

    BalasPadam
  12. hey orang malaysia.....macam ni la, cuba kau renung-renungkan kata2 aku ni....

    BN-penipu
    PR-pembohong

    fikir-fikirkanlah.....

    tak payah la nak gaduh2.kalau korang susah pun,bukannye depa tu sume peduli.....

    BalasPadam
  13. mak cik pas tu pulun peluk mcm nak pisah p mekah jer...ntah-ntah sblm sidang media dia pegang babi ke...berak pun main lap ngan tisu jer...biasa la PAS...bila time depa sumenye halal...bawak jantan masuk rumah...gambar selak kain mcm.si Eli ni pun pulun bela...yg dok bela sumenye pakai tudung bulat...biasa la...time aku belajaq dulu yg.pakai tudung bulat tu la yg.ramai dating dan tangan jantan dok dlm.tudung bulat...bnyk.dah aku tengok..tapi tak pa..parti PAS ikut sunah.....

    BalasPadam
  14. Parti Umno pulak macam orang takde agama langsung...kah kah kah kah kah

    BalasPadam
  15. aku setuju kata abu...dan sokong kata abc123...
    korang fikir lerrr kalu keadilan tu asal dari mana? bukan ke dari ahli2 umno... dua parti ni semua nak kejar nama dan harta dunia jerrr... yg di tindas adalah kita.... bab kater umno hidup melayu nak tolong orang melayu.... kalau betui nak tolong mengapa nak rampas kelantan yg di pinpim oleh tuan guru sekian lama.... kenapa ??? tuan guru tu bangsa asing ke? bukankah dier melayu jugak.....
    sekarang ni pun yg aku nampak ... melayu sama melayu yg gaduh... bangsa lain jadik nasik tambah jerrr pastu tepuk tangan....

    BalasPadam
  16. ape ape je la labuu,,asalkan aku dapat cari duit dalam mesia ni..rezki jgn ditolak..bala jgn dicari.. yuhuuu

    BalasPadam
  17. Rupanya pakwe melayu. memang jejaka melayu keparat suka amik gambor bogel makwe masing2. betul kata abu. aku pun tengah tengok video bluetooth awek depa ni...lazattt....

    BalasPadam
  18. baik selidik baru komen19 Februari 2009 11:00 PG

    salam~ mrk yg memberikan komen -ve di sini patut bertanya sendiri dgn ustzh nuridah kenapa dia sanggup peluk eli wong. kalau apa yg dituduh kpd ustzh spt komen2 di dlm sini itu tidak benar, maka si penuduh itu lah yg buruk akhlaknya. wallahua'lam.

    BalasPadam
  19. Hj Hadi peluk Lim Kit Siang / Nuridah peluk Eliza kira ngamlah tu..

    BalasPadam
  20. Takanlah penyokong PAS dah tak tau halal haram dalam ISLAM.. "Janganlah kamu bersubahat dalam perkara kejahatan".. Janganlah disebabkan politik benda yang haram jadi halal.. Aku kecewa kerana orang ISLAM dalam UMNO dilebel dengan hina lebih dari orang kafir.. Kan bagus kalo orang PAS dan UMNO yang berpeluk.. Itukan mengeratkan ukhuwah dalam masyarakat ISLAM..

    BalasPadam
  21. minta encik hasbullah letakkan gambar ini bersebelahan dgn gambar isteri pemimpin yg berpelukan dgn pelakon bollywood tu

    buat perbandingan yg adil dr sekeping gambar....

    BalasPadam
  22. Tanpanama:

    Eh,
    Pemimpin mana yang kahwin dengan Kajol?

    BalasPadam
  23. yg mana Tanpa Nama? yang ciom pp atas stage tu ka..? ekekeke

    BalasPadam
  24. tlg jgn ckp yg bkn2 psl pas...parti ni la yg satu2nya di malaysia yg jujur dlm perjuangan..

    BN,umno,pkr,dap..x boley pakai..!!

    BalasPadam
  25. kalau emak dan abah mandi telanjang bulat tu kira bermoral ke tak?

    lepas tu, aku amik gambar diorang tampal ke seluruh negara. amacam , ok?

    stim siot.

    BalasPadam
  26. maksud aku, emak dan abah orang umno.

    BalasPadam
  27. x de otak betul,,,Pas bengong x sudah x tengok,,,Islam konon,,pada nama je ngutuk orang xa pe,,,kafir ko ni...kaki yahudi..bodoh

    BalasPadam
  28. Nampaknya kita ni sama2 jahil..

    Benda mcm ni boleh buat bergaduh, kutuk mengutuk. AstaghfirulLah al Aziim...

    BalasPadam
  29. tak dapat peluk hilmi peluk nuridah pun jadi le

    BalasPadam
  30. PAS menghalal perkara yang haram dan mengharamkan perkara yang halal. Demi perjuangan parti, PAS menggunakan Agama Islam sebagai wadah perjuangan demi kepentingan parti.

    BalasPadam
  31. Sepatutnya PAS mendokong perjuangan Islam, bukannya menyokong perkara2 maksiat

    BalasPadam
  32. Apa nak jadi.....ada yang bogel,ada yang derhaka pada Sultan, dan yang suka tunjuk perasaan siang malam mcm dah hilang akal. Pakatan Rakyat ni mcm2 ada......aduhai teruk2

    BalasPadam
  33. Nasib baik Eli nie bukan org BN...sejujurnya laa...adakah org2 PAS akan mempertahankan atau sekurang-kurangnye menahan diri dari mengeluarkan komen sekiranya Eli nie adalah ahli mane2 parti komponen BN?

    Renungkan sejenak.

    BalasPadam
  34. nauzubillah bila islam menyebelahi munafiqin. yang haram jadi halal, yang buruk jadi mulia.. penangan politik.... masyallah..

    BalasPadam
  35. sedarlah umat islam sesungguhnya orang-orang musyirikin tidak dapat menolong kita apabila berada di alam barkah.. bahkan mereka cuma layak menjadi kayu api untuk membakar musuh allah!!!!!!!!!!!!

    BalasPadam
  36. Mungkin ada yang menganggap orang kafir ini fizikalnya najis sehingga boleh membatalkan wudhu’. Firman Allah swt :-

    يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِكُونَ نَجَسٌ

    “Wahai orang-orang yang beriman! Sesungguhnya (kepercayaan) orang-orang kafir musyrik itu najis” - [surah al-Taubah : 28]

    Dari segi hukum, jika seseorang telah menyentuh najis, wudhu’nya tidak terbatal. Seseorang itu cuma dikehendaki membersihkan dirinya dari kotoran najis sebelum melakukan solat dsb.

    Syiekh Ibn Utsaimin rh menyatakan bahawa “orang kafir adalah najis” dengan bermaksud najis ma’nawi. Dikatakan najis kerana aqidah mereka tidak sahih. Mereka hanya akan menjadi “suci” apabila memeluk agama Islam.

    Hukum bersentuhan diantara orang kafir dengan orang Islam sama sahaja hukumnya. Jika didalam Mazhab Syafie, batal wudhu’ bersentuhan diantara lelaki dan wanita, tidaklah dikira samada kafir atau Islam, hukumnya tetap batal. Begitu juga dengan majoriti Mazhab yang mengatakan tidak batal bersetuhan diantara lelaki dan wanita, maka tidak kiralah samada kafir ataupun Islam salah satunya, wudhu’nya tidak terbatal. WA.

    Sekian, wassalam

    BalasPadam
  37. Hukum bersentuhan diantara orang kafir dengan orang Islam sama sahaja hukumnya.Tak Haram lah tu maksudnya...Sama-sama jantina...
    Bukan seperti gambar ni.
    http://img54.imageshack.us/img54/1176/paklahcp8.jpg
    " Dari Ma’qil bin Yasaar r.a. katanya, “Rasulullah s.a.w. telah bersabda: “Sesungguhnya jika dicerca kepala salah seorang dari kalian dengan alat jahit dari besi adalah masih lebih baik baginya daripada menyentuh perempuan yang tidak halal baginya (bukan mahramnya).” (HR At-Thabrani & al-Baihaqi, sahih).

    BalasPadam
  38. KEHKEHKEH YG AMIK GAMBO TU SAPE PULAK??
    PEHH DASAT TOL LA ORG2 PKR NIH!..ALA KWN MKN KWN PUN APE SLHNYAA..BKN ANWAR X BELA CUMA DIA SENGIH SAMPAI KE TELINGA JEK KEHKEHKEH

    BalasPadam
  39. Aku dah x respek PAS ni...Bini Helmi yg dicurangi tu muslimat PAS tak pegi peluk pun, Cina penzina cam Wong tu pegi sokong sangat. Ya Allah! Berilah petunjuk kepada mereka...

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit