test

Khamis, 16 Oktober 2008

Dia Poyo? Engkau Poyo? Malaysiakini Poyo?

Sebenarnya saya tak tahu apa maksud sebenar "Poyo".


Setelah membaca catatan menarik tentang Budaya Poyo, saya menjadi mushkil adalah itu maksud sebenar poyo.


Apa maksud poyo?

11 comments:

  1. poyo itu adlh gedik
    :P
    salam ziarah
    salam perjuangan

    BalasPadam
  2. Bagi saya, poyo bermaksud menurut, lurus bendul, dan mudah percaya tetapi tidak semestinya bodoh.

    Nak kata orang UMNO tu poyo, ada betulnya juga sebab budaya YES MAN mereka. Bos konar ke kiri pun sokong, bos tiba-tiba konar ke kanan pun mereka sokong. Tapi poyo mereka, tetap masyuk. Poket kembung.

    Bagi yang suka menentang dan mengkritik macam anda, tak layak digelar poyo.

    BalasPadam
  3. sebol tak poyo..??

    sabo je laa :p

    BalasPadam
  4. Poyo tu bukan ke maksudnya tipu?.. Hmm tapi tak sure lah betul ke tak...

    BalasPadam
  5. Makin lama makin bertambah maksud Poyo.

    BalasPadam
  6. assalamualaikum

    Poyo bahasa zaman sekolah saya.Boleh dikatakan mereka yang berumur dibawah 30 tahun dan diatas 24 tahun antara golongan yang menggunakan ia dalam percakapan seharian

    Ia bermaksud lebih sudu dari kuah. Ia juga boleh diertikan sebagai perbuatan,perilaku,percakapan yang berlebihan dari kadar sepatutnya.

    Amacam gaya bahasa?boleh kerja dekat DBP tak??

    BalasPadam
  7. Saya sedang berada di Mexico. "Pollo" disebut "poyo" di sini dan ia bermaksud ayam.

    BalasPadam
  8. poyo itu macam cipan yg jatuh dalam lonkang busuk...

    cipan tu apa?

    BalasPadam
  9. poyolah org kat atas

    BalasPadam
  10. poyo = berlagak

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit