test

Isnin, 22 September 2008

Di Malaysiakini Terdapat Teknik Mengelak Makanan Dicuri

GMurali, bersungguh sungguh merekayasa kaedah mengelak daripada roti dicuri.


Namun keadah itu agak ketinggalan zaman, berbanding dengan kaedah baru yang baru ditemui 3 hari lepas oleh "Suruhanjaya Penarafan Makanan" defacto.

Di Malaysiakini,  kecurian makanan boleh dielakkan  dengan hanya meletakkan telur rebus dan 2 keping timun pada makanan tersebut.

13 comments:

  1. ha ha ha.
    my grandfather only ate egg with rice when he first came here from china when he was 18, so he keeps telling us.
    i din know that was dog food.
    sometimes i just eat egg with rice or bread with egg. but the egg is fried.
    din know that was dog food.
    maybe teresa's one was basi already...

    BalasPadam
  2. Jed:

    What? No timun?


    May be Teresa called it "Dog food" for security reason. She didnt want other ISA detainee to steal her food.

    BalasPadam
  3. Timun usually if you plant at home?
    No-lah, not in my family.
    Kicap-lah. Normally with kicap + oil + pepper.
    I still like it. It's very yummy. Esp if you have nice AAAAAA grade rice. ;)
    Funny huh?

    BalasPadam
  4. But not every day eat like that lah... ;)

    BalasPadam
  5. kawan2,

    aku melihat dari sudut yg berbeza, ada unsur sexual harrassment. tak caya baca artikel ni:

    http://ini-yang-aku-rasa.blogspot.com/2008/09/pdrm-was-making-sexual-harrassment-if.html

    BalasPadam
  6. Salam Pakcik Sebol dan Pencinta Kebenaran,

    Dalam semua riwayay sirah(sejarah Nabi saaw dan Sahabatnya) menyatakan bahawa makanan Saiyidina 'Ali amatlah menyedihkan. Gandum yang telah berbau dan roti yang terlalu keras sehingga memerlukan lutut untuk memecahkannya. Kena rendam dalam air tawar lama-lama, barulah boleh dikunyah. Itulah makanan Saiyidina 'Ali sejak semasa enjadi khalifah sampai meninggal dunia.

    Anjing kat rumah Teresa Kok pun tak lalu nak makan makanan Saiyidina 'Ali. Barulah satu dunia kata 'Ali adalah pembela orang miskin tanpa kira agama.

    Tentunya kita semua merindui pemimpin yang sedemikian. Agaknya kalau Pakcik jadi PM, boleh buat gitu kot.

    Salawat

    BalasPadam
  7. Kalau saya jadi PM, saya meletakkan syarat makanan mesti lembut.

    Alasan ialah, gigi geraham banyak dah tak ada.

    BalasPadam
  8. Jadi PM? Mimpilah hang Sebol.

    Tapi, idea Murali tu mantap juga. Ada tak bekas yang besar sikit untuk saya masukkan Teresa Kok di dalam?

    Bukan apa, bagi mengelakkan 'statement' dia dicuri dan dibesar-besarkan..hahahaha..

    BalasPadam
  9. SHAH ALAM 22 Sept. – Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok Suh Sim hari ini mendakwa makanan yang diberikan kepadanya ketika ditahan di bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) adalah `lebih baik sedikit daripada makanan anjing’.

    Beliau menafikan pernah menyamakan makanan yang disediakan kepadanya ketika ditahan pada 12 hingga 19 September lalu 'seperti makanan anjing'.

    Beliau menyalahkan Utusan Malaysia yang didakwanya memutarbelitkan kenyataannya berhubung perkara itu.

    Utusan Malaysia sebelum ini hanya memetik kenyataan Teresa mengenai perkara tersebut daripada laman web Malaysiakini. - Utusan.

    ???

    BalasPadam
  10. Salam Pakcik dan Pencinta Kebenaran,

    Alamak! Pakcik dah utamakan diri Pakcik sebab menjadikan keselesaan diri sebagai faktor utama. Takpe la. Pakcik pun belum jadi PM. Nanti bila jadi PM,tumbuh gigi geraham baru.

    Kak Jed! Teresa dah dapat berkat Anwar. Berpusing-pusing macam gasing. Macam la rakyat tak dengar statement dia yang disiarkan secara audio visual oleh media. Yang selalu berhubung dengan Anwar, semuanya jadi "biul", walaupun sebelumnya normal.

    Salawat

    BalasPadam
  11. Jed:

    Teresa sudah mengalami sindrom salahkan Utusan.

    Tidakkah dia tahu yang Malaysiakini juga menyiarkan berita sebegitu

    BalasPadam
  12. Kalau MKini & Utusan Spin...Sebol ngan Jed pun sama jadi Spin...

    Tak habis habis...isu kecil jadi besar...Doktor Spin banyak sangat...

    Wann Kerr

    BalasPadam

Google+ Hasbullah Pit