test

Ahad, 17 Februari 2008

Menjawap persoalan blogger bukan politik "Adique"

blogger bergelar adique telah menulis...

nak rapatkan jurang kaya miskin pada aku agak logik jugak..dengan arus kemodenan kat negara kita sekarang ni pada aku rm1,200 tuh pun belum tentu cukup..lainlah kalo dok kat ceruk kampung insya Allah cukup..tp kalo dok kat kota metropolitan sana yg penuh dgn ke'macam2an' sah2 tak cukup..aku dulu keje dekat -toot- tuh dengan gaji rm1,600 pun rasa cam semput jek tau..nasib bujang lagi..kalo ada suami ada anak2 mesti aku makan megi je tengah2 bulan..pikirlah kan...


Buat masa ini, jurang kemiskinan melebar (miskin vs kaya)
Disamping itu jurang pembangunan juga melebar (kampung vs bandar)
Jurang pendapatan antara kaum juga melebar.



aku nak tanya..mesti ke ada NEGARA KEBAJIKAN parti tu dan NEGARA KEBAJIKAN parti tu??kenapa kita tak nak bersatu jadi NEGARA KEBAJIKAN ISLAM HADHARI je?? kalo tak pun negara kebajikan pape la janji bersatu..napa parti ni nak gaduh dgn parti tu..parti ni nak burukkan parti tu..apa yg diorang dpt? kita sebagai warganegara yg akan merana nanti tau..percaya la..


Sebenarnya hanya sebelah pihak sahaja yang menawarkan "Negara Kebajikan" iaitu PAS dan PKR.
Barisan Nasional pula menolak ideologi Kenaga Kebajikan, kerana mereka berfikir, negara akan muflis jika menjadi negara kebajikan, oleh itu tidak akan ada "
NEGARA KEBAJIKAN ISLAM HADHARI"

"Bersatu" adalah agenda politik mana-mana pihak yang tidak mahu ia ditentang.
"Bersatu" tak semestinya bersatu dibawah 1 organisasi.

Jika orang Malaysia mempunyai 1 pandangan yang sama tentang sesuatu ideologi, maka ia dikira bersatu, walaupun tidak dibawah 1 organisasi.

Bayangkan kalau semua orang bersatu dibawah 1 organisasi yang rosak dengan rasuah, maka kesemua orang akan rosak.

Kalau rakyat mahukan buku teks percuma, tak kira anda parti apapun, BN pun nak anak dapat buku teks, PAS dan PKR pun nak anak dapat buku teks, maka ia tak perlu pening-peningkan sehingga ianya dijadikan agenda politik, beri sahajalah buku teks. Anak orang BN pun dapat, anak orang PAS pun dapat.


Akan tetapi bila ada pihak yang berdolak dalik, takut rugi lah, takut muflis lah, takut orang seludup buku teks lah, subsidi meningkat 80 bilion lah.

maka susahlah anak-anak kita.



0 comments:

Catat Komen

Google+ Hasbullah Pit