test

Jumaat, 3 Ogos 2007

Pengkalendaran di atas kertas

Saya sebenarnya tak faham bagaimana seseorang yang ada organizer gunakan organizer dia.

Fungsi Pengkalendaran pada kepala otak aku ni dah makin tak berfungsi, maka perlukan sesuatu solution yang baik.

Saya bukanlah orang yang mesra kertas. kalau boleh semua benda perlu dielektronikkan.

Akan tetapi, walau canggih pun sistem pengkalendaran yang ada didunia ini, masih ada kekurangannya, kita tak boleh tengok keseluruhan kemasukan kalendar dalam 1 bulan. secara menyeluruh. Mungkin ada yang boleh paparkan kemasukan 1 bulan, tetapi takkan kita nak paparkan sepanjang masa?

1 monitor khas untuk google calendar mungkin menjadi penyelesaian.
Atau google calendar dijadikan Penjimat skrin (screensaver)?


Apabila saya melawati http://zliah.blogspot.com/2007/08/7-8.html (Kliklah apa lagi ...)

Kalendar bulan 7 yang lalu.
Kalendar bulan Ogos yang dibuat ketika masuknya bulan ogos.
Walaupun kandungan dia tak seberapa, sesuai untuk kegunaan gadis seusianya.
Tapi dia mengajar saya 1 perkara iaitu siapkan kalendar baru untuk setiap bulan.

Untuk disesuaikan dengan siri saya yang selama ini, masukkan kemasukan kalendar ke dalam telefon SEk800i.

Maka penyelesaian untuk segerakkan (sync) kalendar di telefon dengan Aplikasi di Komputer (Tak kira lah Mac atau Windows atau Linux atau Web) perlu dicari segera agar boleh cetak kalendar sebegitu pada hujung bulan ini. Kalendar bulan 9.

Kalau tak salah ada pepijat bila nak segerakkan k800i dengan iCal di OSX.

Tunggu sekejap!

rupanya iCal pada OSX dah memang ada keupayaan ini.

Tapi saya rasa perlu ada senaraisemak pada kalendar versi kertas itu untuk mengingatkan saya supaya lakukan apa yang patut lakukan setiap bulan.

Tak pasti GNOME ada sesuatu yang macam ini atau tidak?
Windows?


0 comments:

Catat Komen

Google+ Hasbullah Pit